zaterdag 28 juli 2012

Oh, Oh, Berlin

Yeah, ik ga over een paar weken voor een lang weekend naar Berlijn! Wat heb ik er veel zin in! In mei ging ik voor het eerst naar deze prachtige stad samen met een groep medestudenten. Het werd georganiseerd door de studievereniging waar ik lid van ben en we hebben ontzettend veel gezien en gedaan in drie dagen. Ik ben compleet verliefd geworden op de stad en voelde me zo ontzettend thuis. De dagen vlogen voorbij en ik wilde snel weer teruggaan. Nu is het vakantie en ik wil er gewoon even tussenuit. Dus boekte ik een hotel in Berlijn voor een lang weekend in augustus. Het idee dat ik alleen op vakantie zou gaan, hielde mij een lange tijd tegen. Het is toch alleen, maar dat ben ik thuis ook heel vaak en lang. Bovendien had ik mezelf voorgenomen om toch eens alleen weg te gaan.Wanneer ik in het buitenland ga studeren (als alles loopt volgens plan), dan ben ik ook alleen weg. Goede oefening dus! Uiteindelijk overstemde dus het gevoel van 'op vakantie gaan' en ik heb het ook wel verdiend. 

Dit keer weet ik wat ik anders moet doen qua voorbereiding. Allereerst ga ik snel wandelschoenen kopen, want naar Berlijn gaan zonder wandelschoenen is toch een groot nadeel. Ik heb vorige keer heel wat kilometers gelopen op mijn All Stars en DC's en vooral met een blessure aan mijn enkel was dat niet handig. Waarschijnlijk koop ik ook een WelcomeCard, zodat ik onbeperkt gebruik kan maken van het Openbaar Vervoer van Berlijn. 


Bovendien heb ik dit keer een hotel geboekt in een ander deel van de stad, namelijk in stadsdeel Kreuzberg. Dit stadsdeel hoorde voor de val van de Muur bij het westelijke deel van Berlijn. Dit is een multiculturele wijk waar, ten tijde van de Koude Oorlog, veel 'alternatieven' en Turken kwamen wonen. Het wordt dan ook wel Little Istanbul genoemd. Kreuzberg heeft veel gezellige straatjes, winkeltjes en cafeetjes! Ik ben dus erg benieuwd hoe dit mij gaat bevallen.



Ik ben nog wel bezig met de planning, maar één ding weet ik wel zeker: ik ga zeker op onderzoek uit naar de vele vegetarische en veganistisch restaurantjes en winkeltjes. Berlijn is namelijk een hemel voor vegetariërs en veganisten. Maar ook voor biologisch eten kan je je lol op. Ook al ben ik geen vegetariër meer, ik heb nog altijd een koemelkeiwit allergie en dus zijn veganistische winkels een grote uitkomst. Dankzij De Groene Meisjes en hun blogpost over hotspots voor vegetariërs en veganisten, heb ik een aantal restaurantjes en winkeltjes gevonden die ik zeker wil bezoeken!
Daarnaast wil ik een fiets gaan huren en de stad met de fiets bekennen, op zondag ga ik naar Mauerpark en hoop ook Potsdam te bezoeken. Waarschijnlijk moet ik nog heel wat meer reisjes boeken om alles te kunnen zien. Mocht je nou nog leuke plekjes weten die zeker een bezoek waard zijn, laat het mij weten! Ook plekken die voor fotografen en historici interessant zijn wil ik niet missen ;-) 



Tschüss!


1 opmerking:

  1. Leuk! Ik ben er in april 2010 een paar dagen geweest - en heb toen veel gelopen en veel foto's gemaakt. Hier kun je wat zien http://capturingmyworld.wordpress.com/tag/berlin/ misschien krijg je nu nog meer zin in die mooie stad. Ga ervan genieten en ga lekker plaatjes schieten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...